Shop till you drop :-) - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu Shop till you drop :-) - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu

Shop till you drop :-)

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

03 Maart 2009 | Mexico, Oaxaca

De zon schijnt in Oaxaca, het is heerlijk warm weer en we genieten volop van het Mexicaanse leven! Wat wil je nog meer... Nou ja, je bagage! De vlucht van Amsterdam naar Mexico stad vertrok 3 uur later (technisch mankement aan de motor) en al die tijd zaten we al in het vliegtuig. De vlucht was verder rustig en we kregen lekkere vega hapjes. In Mexico stad hadden we door de vertraging nog maar 45 minuten om onze binnenlandse vlucht naar Oaxaca te halen. Van KLM Mexico moesten we deze vlucht halen en zij zouden zorgdragen voor onze bagage (we moesten het eigenlijk ophalen bij de band en inchecken bij Mexicana). De vlucht gelukkig gehaald en binnen 40 minuten landden we in Oaxaca. Er kwam veel uit ons vliegtuig: een hele wielerploeg met bagage en fietsen maar helaas niet onze bagage... We zagen wel dat er streng gecontroleerd werd en dat veel tassen open moesten. Bij Mexicana een missing report moeten invullen en toen bagageloos naar het hotel gegaan. De rest van het weekend bezig geweest met onze bagage terugkrijgen en het nodige aanschaffen (ondergoed!). Na een telefoontje met KLM Nederland is het uiteindelijk goed gekomen en is onze bagage in het hotel gebracht. Het geluk was dat we nu niet voor de extra kilo´s hoefden te betalen en dat onze bagage nog steeds ingesealed was.

Zondagochtend zagen we onze wielervrienden uit het vliegtuig al fietsend terug door de calles van Oaxaca. De Vuelta Mexico Telmex bleek te zijn begonnen. Een ronde door de stad heen. Erg leuk om te zien en gelukkig won er een Mexicaan die de gele trui uitgereikt kreeg door Lance Armstrong (de enige echte hoor, pap en Pim!). `s Avonds onszelf getrakteerd op een dansvoorstelling in het mooie theater van Oaxaca. Een voorstelling kost 50 pesos en dat is omgerekend 2,50 euro! (de koers is 1 euro is 20 pesos).

Gisterochtend bezakt en bepakt met kinderkleding (gracias Gabriella en Maarten, Anneke en kids en Silvia en Daan), schoenen, waterballonnen en enorm veel knuffels naar het kindertehuis gegaan. Daar alles uitgepakt, zodat bekeken kan worden wat in Oaxaca blijft en wat meegaat naar het kindertehuis in Cuicatlan. Met Carol gesproken over hoe het met de kinderen en de tehuizen gaat en de financien doorgenomen. In 2008 heeft Stichting Guadalupe voor 10% van het benodigde geld voor beide kindertehuizen gezorgd. Daar zijn we heel erg trots op!

Vandaag om 10 uur met Carol en haar Amerikaanse vriendin Sandra (zij doet de administratie voor Casa Hogar) afgesproken om te gaan shoppen voor het kindertehuis in Cuicatlan. Bij Soriana een strijkplank, 2 bouten, 10 lakens, 12 kussens, 2 spiegels en 5 dvd´s van kinderfilms gescoord. Toen op weg naar een groothandel aan de andere kant van de stad om schoonmaakmiddelen, bezems en zakjes voor vruchtensapjes in te slaan. Daar ook nog 3 sportbroekjes voor de kleintjes kunnen kopen (helaas 2 te weinig...). Voor morgen staat op het programma dat we nog meer kinderkleding gaan kopen en we gaan zelf fietsen kopen voor de kids in Cuicatlan. Toen zij in Oaxaca waren met Driekoningen zagen zij voor het eerst fiesten en ze vonden het geweldig om erop te rijden! Het trakteren van de kids is er nog niet van gekomen, morgen zijn de kids in Oaxaca aan de beurt. Donderdag is het plan om met een busje vol spullen naar Cuicatlan te gaan.

Saludos de Oaxaca!

Loes, Mirjam en Fleur

• 04 Maart 2009 - 04:30

Rob Eden:

Hoi fleur

Mooi verhaal met een super foto. Succes !!!

rob

• 04 Maart 2009 - 06:29

Babbel:

Ha dames,
    Mooi dat de Stichting zo veel kan bijdragen en heerlijk om al die spullen te gaan kopen. Ze zullen er vast blij mee zijn. Alvast veel succes en heel veel plezier, zowel in O als C.
    Hier geen nieuws behalve drukte met ons beider werk. Nu is de rector bij M de hele week ziek en staat dus iedereen bij M voor de deur. Het jaarverslag is dit jaar extra ingewikkeld en dus maar goed dat ik niet meegegaan ben, al ben ik natuurlijk wel jaloers, zeker ook op het heerlijke weer. Hier heeft het gister de hele dag geregend. Vandaag lijkt het iets beter. Geniet van alles en groetjes van B en M

• 04 Maart 2009 - 06:48

Linnie:

Fleurtje!
    Wat heerlijk om dit te lezen! Wat hebben jullie VEEEEEL gekocht joh echt waanzinnig. 10%, zo veel!!! Ik ben ook heel trots op jou/jullie!

Veel plezier en geniet zelf ook een beetje hè?

Kussie Lin

• 04 Maart 2009 - 10:41

Brenda:

Hola lieve alle drie!

Geweldig om jullie eerste bericht te lezen. Zal je altijd zien met die bagage!! Het is mij gelukkig nog nooit overkomen (ik klop het gelijk af). Dat winkelen ziet er erg leuk uit, wat zullen ze blij zijn met jullie komst.
    Ik ben nu in Cambodja, ook hier is het ernstig gesteld met de kindjes. Veel straatverkopertjes en bedelaartjes enzo..
    Gelukkig kan Stichting Guadalupe voor de kindertjes in Mexico een glimlach op het gezicht toveren! Hou vol zo!
    Hoop dat jullie naast alle goeddoenerij ook nog een beetje genieten!

Heel veel liefs van heel ver weg! (scheelt denk ik een uurtje of 12 in tijd tussen ons!) Brenda

• 04 Maart 2009 - 15:56

Joke Jansen:

Hallo meiden, na een reis met hindernissen, althans het begin dan, en het einde, ( de bagage) zijn jullie op bestemming. Je begrijpt ik heb natuurlijk alles uit de eerste hand gehoord. Maar goed alles nu oke. Leuke foto's! Shop maar fijn, zullen ze daar echt blij mee zijn. Leuk verhaal en leuk om alles weer mee te beleven. Heerlijk weer natuurlijk, geniet ervan. Hier is het knudde. Tot de volgende reactie en groetjes van piet en joke.

• 04 Maart 2009 - 17:10

Kees En Wiepke:

Wat leuk om zo snel al iets te horen. Gelukkig is de bagage er nu. Wat hebben jullie al veel gedaan. Sorry Mir, dat we jou in het smsje vergeten waren.Heel veel plezier en geniet van het lekkere weer. Hier is het prut.

• 04 Maart 2009 - 18:43

Tassie:

Heee fleurtje!
    Heerlijk dat je zo goed kan helpen daar! Geef de kinderen maar een dikke knuffel van mij! Ga je ook wel een beetje vakantie vieren? Dikke kus tassie

• 06 Maart 2009 - 18:59

Waltraud:

Leuk om jullie bericht te lezen. Het wachten in het vliegtuig was wel lang en zeker vervelend. Gelukkig is alles goed gekomen, ook met jullie koffers.
    Het is geweldig dat jullie zoveel voor de kinderen kunnen betekenen.Ze zullen heel blij met jullie en de giften zijn.
    Met moeder Nel gaat het goed. Ik ben vanavond weer op visite geweest. Eerst nam ik foto's mee en nu een dik boek over Amsterdam. Nel leest hele stukken voor en dat doet ze fantastisch.
    Ik weet niet wanneer jullie precies thuis komen, maar ik wens jullie nu alvast een goede terugreis en behouden aankomst op Schiphol. Geniet nog even.
    Dikke knuffel van
    Arthur & Waltraud

• 09 Maart 2009 - 07:03

Hoi Meiden:

Fijn dat jullie daar zo goed werk kunnen doen. En hoorde van Henk dat jullie ook een paar fietsen hebben gekocht. Toppie hoor. Wij vermaken ons hier best met Henk. Hij komt bijna elke dag even een praatje maken onder het genot van een heerlijke cappuccino (zijn jullie nu jaloers?:) Ook Dave hebben we al gezien, alleen hij nam de koffie mee. Je weet het wel he druk druk druk. Nou meiden veel plezier daar en geniet er deze week nog van. Dikke kus van ons allemaal.

Paul, Anneke en de kids

• 09 Maart 2009 - 10:18

Yvon:

Hey fleur,
    Jeetje wat zijn jullie weer goed bezig! Wat zullen de kinderen blij zijn met de dingen die jullie voor hen hebben gekocht.

Ik wens jullie nog mooie dagen samen. Liefs Yvon