Adios Oaxaca, adios lieve schatjes... - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu Adios Oaxaca, adios lieve schatjes... - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu

Adios Oaxaca, adios lieve schatjes...

Door: Eva & Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

03 Juni 2008 | Mexico, Oaxaca

Lieve allemaal,

Vandaag is onze laatste dag in Oaxaca. We nemen om 23.59 uur de nachtbus naar Mexico city, zodat we daar nog een dag hebben voordat we donderdag naar huis vliegen. Helaas is de situatie in Oaxaca veranderd en is het Zocalo ingenomen door stakende leraren. Het muziekhuis is beklad met leuzen, overal kartonnen dozen, gespannen zeilen en overal stakende leraren en in de straten om het Zocalo heen veel muren beklad met leuzen. Wij hebben geluk gehad door hier zaterdagmiddag op het vliegveld aan te komen, namelijk net de tropische storm gemist in Cancun en vrijdag en zondag hadden de leraren het vliegveld geblokkeerd zodat er niemand in en uit kon.

Maar gelukkig kwamen we terug voor de kindjes en niet voor de sfeer in Oaxaca (al maakt dat het wel minder gezellig hier). Het was geweldig om ze allemaal weer te zien. We hebben lekker met ze gespeeld, geknuffeld, boekjes voorgelezen en ze vandaag verwend met een zakje snoep! Dat was natuurlijk een groot feest :)

Carol was blij verrast met al het goede nieuws en Guadalupe kon gelijk 2000 euro overmaken aan Casa Hogar en daar was ze helemaal gelukkig mee!

Ik kan niet geloven dat Eva en ik donderdag al weer naar huis vliegen... de tijd is omgevlogen! Het hoogtepunt van de reis was uiteraard het bezoek aan de lieve schatjes in Oaxaca en Cuicatlan :) Door alles wat we hebben gezien en de verhalen die we hebben gehoord zijn we extra gemotiveerd om keihard aan de slag te gaan met Stichting Guadalupe als we terug zijn.

Namens Carol en Stichting Guadalupe muchas gracias aan iedereen die de kindjes steunen! Wij waarderen dit heel erg.

Muchos besos uit Mexico,

Eva & Fleur

• 04 Juni 2008 - 08:54

Linnie:

Fleurtje ik wens jullie een goede terugweg. Pas goed op jezelf. En idd wat is het snel gegaan he? Vind het wel leuk om je verhalen, avonturen en belevenissen LIVE te horen met fotootjes!

Tot snel en een lieve KUSSIE

• 04 Juni 2008 - 09:06

Brenda:

hey jullie tweetjes!
    Wat is de tijd gevlogen zeg! Heb genoten van jullie verhalen, ben nu benieuwd naar de stories die de site niet hebben gehaald ;-)!
    Hele goede vlucht terug! Geniet van een laatste dagje mexicocity!
    Dikke kus Brenda
    PS Eef het huis is zo goed als klaar om zo in te trekken :-)!
    PS2 Fleurie veel plezier in Friesland!!
    XXXXXXX

• 04 Juni 2008 - 10:03

Babbel:

Dag meisjes,
    Waarschijnlijk komen jullie nu net aan in Mexico Stad. Het is dezelfde bus die Mir en ik in november hadden. Mochten jullie dit nog even lezen op het busstation van Mexico City: Geniet van de laatste dag en een goede terugreis. Mooi dat het nog zo leuk was bij de kindjes. We gaan nieuwe plannen smeden als jullie weer hier zijn.
    Eva, veel plezier in Brenda's huis straks en Fleur, zie je in Friesland!
    Dag, dag, Babbel en Marijke

• 04 Juni 2008 - 10:23

Pap:

Nou ben ik net even eerder dan je moeder. Da-
    mes geniet nog even van het prachtige mexico. Wens jullie een goede terugreis en tot ziens in nederland. (ps 2 jaar geleden was er toch ook die staking van de leraren.)

• 04 Juni 2008 - 10:39

Je Zus:

Lieve Fleur en Eva,

De verschillende sferen van Oaxaca dus weer meegemaakt. Fijn dat jullie nog een keer bij de kinderen geweest zijn en Carol hebben kunnen verrassen in deze zware tijd.

Geniet nog even, ook van Mexico Stad en een goede reis terug. Tot vrijdag!!

Kus van je zus/Mirjam