Saludos de mi Mexico lindo! - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu Saludos de mi Mexico lindo! - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu

Saludos de mi Mexico lindo!

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

05 Maart 2010 | Mexico, Puerto Vallarta

Hola muchachos,

Een laatste berichtje vanuit mi Mexico lindo, mijn mooie Mexico! Om 20 uur vanavond nemen Lonneke en ik de nachtbus naar Mexico city waar we rond 8 uur ´s ochtends zullen aankomen. Nog een dag daar en ´s avonds om 22 uur vliegen we terug naar Nederland :( Ongelofelijk hoe snel de tijd weer is gegaan... Maar we hebben onwijs genoten van la playa hier!

Woensdag was de grote dag, waarom we hier heen zijn gegaan: de walvis foto safari! In een rubberen speedboot begon om 8.30 uur ons avontuur op zoek naar walvissen. In de baai voor Puerto Vallarta was het water al te warm en dus geen walvissen. Wel een groepje schattige dolfijnen gezien en foto´s van kunnen maken. Verder gevaren op zoek naar walvissen en Lonneke en ik zaten voorin en moesten de klappen opvangen van de speedboot op het water. De gids vertelde ons dat ze in contact stonden met andere boten en dat er een verkenningsvliegtuig rond vloog om walvissen te spotten en ja hoor, dichtbij een eiland waren een mama walvis en haar kalf gespot. Met hoge snelheid er heen gevaren. ONWIJS gaaf om van zo dichtbij walvissen te zien :) Er bleek ook een mannetje te zijn. Het kalf was al 4 meter lang en een volwassen walvis is 17 meter lang! Het gespuit van het water, de geluiden met het elkaar en het gracieus door het water bewegen... SUPER :) Een hele tijd deze walvissen gevolgd en uitvoerig gefotografeerd. Verderop, meer op open water, spotte de kapitein een andere groep walvissen en die opgezocht. Dat bleek een groep van 10 walvissen, een vrouwtje en voor de rest mannetjes die haar het hof aan het maken waren. Heel gaaf! Van 5 meter afstand deze groep gevolgd en heel veel foto´s en filmpjes gemaakt. Wat een mooie dieren zijn het! Volwassen walvissen kunnen ruim 15 minuten onder water blijven en het was iedere keer turen waar ze nu weer zouden opduiken en daar dan snel heen varen. Helaas duurde de tour maar 4 uur en moesten we terug naar Puerto Vallarta. Onderweg nog wel dolfijnen gespot :) Toen we weer terug op land waren hadden Lonneke en ik het gevoel alsof we dit gedroomd hadden, zo gaaf om in het echt van zo dichtbij walvissen te zien!!! De rest van de dag lekker bij het zwembad van het hote gelegen. Beetje zwemmen, boekje lezen en veel mensen bekijken (veel verschrikkelijke Amerikanen hier!). ´s Avonds bij een leuk restaurant, Puerto V aan de Malecon gegeten.

Donderdag begonnen met een heerlijk ontbijt bij Starbucks. Ons eerste bezoek deze vakantie. Met de bus (kost 6,50 pesos = 50 cent) naar het centrum en de Malecon helemaal afgelopen. Alle mooie kunstwerken aan de boulevard bekeken. Ook een leuk restaurant ontdekt bij een rivier (het zeewater stroomt daar het land in) en daar zijn we ´s avonds gaan eten. Heerlijke Mexicaanse wijn! ´s Middags nog naar het strand geweest, alleen was het helaas bewolkt.

Vandaag begon de dag bewolkt maar de zon heeft zich gelukkig nog wel laten zien! Lekker op het strand gelegen en onszelf getrakteerd op een massage voor 6 euro p.p.! Was erg fijn. Nu liggen we bij het zwembad van het hotel waar ze druk bezig zijn met de voorbereidingen voor een Mexicaanse fiesta. Die gaan we helaas niet meer meemaken...

Muchas gracias voor al jullie reacties, heel leuk om te lezen! Hier geen mogelijkheid om de foto´s van de walvissen op mijn site te zetten maar die zien jullie wel in Nederland.

Saludos de mi Mexico lindo,

besos Fleur (en ook van Lonneke die lekker bij het zwembad ligt!)

• 05 Maart 2010 - 22:14

Mam:

Ik weet niet of jullie nog achter een computer komen, maar voor het geval dat: een heel goeie reis met de bus, een fijne dag in Mexico-Stad en een voorspoedige vlucht naar Nederland!! Tot zondag op Schiphol,

liefs en een dikke kus

• 06 Maart 2010 - 08:29

Mirjam:

Goede reis terug!!

Kus

• 06 Maart 2010 - 08:39

Babbel:

Misschien zien jullie op in Mexico stad nog ergens een internetcafé, dus toch nog maar een reactietje. Geweldig die dolfijnen en walvissen. Nooit geweten dat die daar ook zitten. Fijne dag in Mexico stad en goede vlucht.
    Kom wschl ook even naar Schiphol.
    Liefs, B

• 06 Maart 2010 - 11:58

Linnie:

Goede reis Fleurtje! Ik wil zoooooo graag die foto's bekijken, echt heel bijzonder!!! Ik spreek je snel in NL!

KUSSIE

• 06 Maart 2010 - 19:16

Jacqueline:

Klinkt geweldig de walvis-safari, ben benieuwd naar de foto's!
    Goede terugreis!

Liefs Jacqueline.

• 07 Maart 2010 - 08:10

Jan Boegborn:

Geweldig Fleur,

Lijkt me echt geweldig gaaf. Heb van de zomer bij Tenerife ook dolfijnen gezien, maar die walvissen lijken me nog veel indrukwekkender! Ga je de foto's nog aan dit reisverslag toevoegen als je weer in Nederland bent? Want ik ben wel benieuwd.
    Groetjes,
    Jan

• 07 Maart 2010 - 17:15

Rob Eden:

welkom thuis

bedankt voor je mooie reisverhalen en foto´s

hennie en rob

• 08 Maart 2010 - 08:19

Brenda:

Ik weet dat jullie ondertussen al weer veilig thuis gekomen zijn, maar toch leuk om nog even het laatste verhaaltje te lezen. Bedankt dat wij hier ook een beetje mochten meegenieten! Hele leuke verhalen, kan niet wachten om ze in het "echt" te horen!
    Dikke kus Brenda