Vamos a la playa... oh, oh, oh, oh ooooh :) - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu Vamos a la playa... oh, oh, oh, oh ooooh :) - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa... oh, oh, oh, oh ooooh :)

Door: Fleur & Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Fleur

02 Maart 2010 | Mexico, Puerto Vallarta

Hola muchachos,

Het is alweer een tijdje geleden maar inmiddels zijn we aangekomen bij la playa :) Maar we zullen eerst verder gaan waar we zijn gebleven!

Op vrijdag zijn we van nuestra Oaxaquena linda naar Guadaljara gevlogen. Carol kwam ons nog uitzwaaien op het vliegveld, ook om de laatste dingen voor de stichting te regelen. De vlucht duurde een uur en een kwartier met mooi uitzicht over bergen, zelfs met besneeuwde bergtoppen en vulkanen. Heerlijk warm weer in Guadalajara! Met taxi naar hotel San Francisco Plaza en helaas was dat hotel niet helemaal zoals het er op de website in Nederland uit zag! Moesten even wennen maar uiteindelijk was het een oke kamer. Het historisch centrum was op loopafstand van ons hotel en daar zijn we dan ook naartoe gelopen. Mooie kathedraal met vier pleinen eromheen met mooie barokke gebouwen, zoals Rotonda de los Jaliscenses Ilustres, teatro Degollado en Instituto Cultural de Cabañas. Deze ook allemaal bezocht! ´s Avonds met een taxi naar restaurant Santo Cachorro. Werkelijk waar een hele belevenis: mariachis, dans en mega groot! Wel heel sprookjesachtig met allemaal lampionnen en heerlijk eten met aan onze tafel bereidde salsa!

Zaterdag zijn we begonnen met een heerlijk ontbijtje op een terras in de zon met zicht op de kathedraal. Met een toeristische sight seeing dubbelsdekbus de hele stad verkend en de wijken Tlaquepaque (oftewel
¨T¨) en Zapopan bezocht. Heel anders dan de stad zelf. Met dezelfde bus naar Centro Magna en daar afgehopt voor de film Love Happens (Un amor inesperado).

Voor zondag een bustour naar het plaatjes Tequila geboekt! Bij Tres Mujeres het heel proces gezien vanaf het oogsten van de ¨ananas¨ van de agaveplant tot aan de tequila zelf. Uiteraard hoorde daar proeven bij en om 12 uur zaten we al aan de eerste tequila! Er zouden nog veel shots volgen :) Alles wat in de staat Jalisco wordt geproduceerd mag de naam Tequila dragen, anders heet het licor de agave (in Oaxaca wordt het van een andere agaveplant gemaakt en heet het Mezcal). Bij La Cofradia lagen de vaten tequila in een koude grot met bomen. Daar ook uiteraard geproefd en was de tequila lekker met smaakjes! Toen was het tijd voor een lunch :) Uiteraard kon een bezoek aan het centrum van Tequila ook niet ontbreken en bezochten we daar ook de kerk voor een cultureel uitje op deze Tequila-tocht!! Verder de beroemde destilaria José Cuervo (Jan Raaf) bezocht. Was heel mooi en daar hebben we tequila gekocht. Langs de weg werden we nog getrakteerd op een proeverij van likeur tequila met allerlei lekkere smaakjes! Terug in de stad was het de hoogste tijd om de busreis naar Puerto Vallarta te boeken en een hotel te regelen in een internetcafe. Duurde wat langer dan gedacht en pas om 22 uur gaan eten bij het café van het mooie theater.

Het cafe was zo leuk dat we daar op maandag nog ontbeten hebben. Met moeite het hotel betaald (credit card werkte niet en bij dichtst bijzijnde bank was de geldautomaat leeg!). Typisch Mexico :) Met wederom 3 tassen vol in een taxi naar het busstation. Om 11.20 uur vetrok de luxe Primera Plus bus naar Puerto Vallarte. Mooie route en tegen 17 uur arriveerden we in PV. Haciende Spa en Hotel is erg fijn met een mooi zwembad en erg fijne beachclub. PV heeft een leuke boulevard, de Malecón met veel mooie kunstwerken. Op dit moment zijn er ook zandsculpturen! Aan de ene kant van de Malecón zitten veel restaurants en aan de andere kant ligt el mar!

Vandaag de dag begonnen met aan het zwembad liggen en om 10 uur vertrok het busje van het hotel naar het strand. De beachclub is heel fijn maar tot aan het begin van de middag daar geen zon en onze bedjes verplaatst. Meteen ons morning workout gehad! Heerlijke dag gehad aan het strand met extra dank aan Diego, de best bar tender van Hacienda (lees: gratis drankjes en eten terwijl we niet all inclusive hebben). Jurkjes gekocht op het strand en die meteen ´s avonds aan gedaan. Aan de boulevard bij Punto V heerlijk gegeten! En nu is het de hoogste tijd om naar bed te gaan want we moeten morgen op tijd op voor...... de Whale watching!!!! We hopen veel walvissen te zien :)

Buenas noches! Besos, Lonneke & Fleur

• 03 Maart 2010 - 07:07

Mirjam:

Lieve Fleur en Lonneke,

Jippieeeee weer een update. Maar zo te lezen hebben jullie het echt niet naar jullie zin. Ook zo vervelend mooie gebouwen, lekker eten, tequila, beachclub, bar tender... Ik snap heel goed dat jullie graag weer hier in Nederland willen zijn;-) Maar tot die tijd toch maar gewoon volop genieten hoor!!! Ben benieuwd hoe de whale watching zal zijn.

Liefs en dikke kus,
    Mirjam

• 03 Maart 2010 - 07:47

Linnie:

Jaaaaaaaaaaaa hoor! Fleurtje wat OVERheeeerlijk klinkt dit verslag! Jeetje, en ik zit hier achter mijn pc-tje in Castricum! Nouja! Geniet ervan hoor en heb je nog fotootjes?

Lief kussie

• 03 Maart 2010 - 08:44

Eva:

*zucht* :) ooooooh wat was ik jaloers over dat tequilaberichtje toen ik hard aan het zwoegen was tijdens de verhuizing! geniet nog de paar laatste daagjes! dikke kus, eva

• 03 Maart 2010 - 08:56

Mam:

Hola meiden,

Wat klinkt dit allemaal als een heerlijke vakantie. En niet gelezen dat jullie een ferme kater hadden van al die tequila!! Ga heel hard duimen dat jullie idd walvissen spotten, dat zou wel erg gaaf zijn.
    Geniet van die heerlijke zon en temp, hier vriest het 's nachts maar is het overdag wel zonnig!!
    Veel plezier,

besos, ook van de hele dierentuin hier,
    liefs, mam

• 03 Maart 2010 - 09:26

Pap/Henk:

Hallo dames,
    Wat een belevenissen weer.Jammer dat die proeverijen niet hier in nederland zijn.geniet er nog maar lekker van want de dag nadert, dat dit"luxe ontspannen leventje"weer ten einde gaat. En nu op naar de whale watching.
    Groetjes,Pap/Henk

• 03 Maart 2010 - 12:17

Babbel:

Wat moet ik hier nog aan toevoegen, behalve dat ik ook akelig jaloers ben, niet zozeer vanwege de tequila, maar vanwege de mooie dingen en de heerlijke zon. Wij hebben nu ook zon maar het blijft koud. Geniet ervan en kom maar lekker bruin terug. Het lijkt me een topreis alles bij elkaar, maar dat hebben jullie ook verdiend.
    Groetjes, B

• 03 Maart 2010 - 17:40

Roob Eden:

Hoi Lonneke en Fleur

Prachtig verhaal. Over 3 maanden lig ik hopenlijk weer in Zandvoort...... ben gewooon jaloers !!

groetjes

hennie en rob

• 03 Maart 2010 - 20:37

Tassie:

Wat klinkt dat allemaal heerlijk! Ik mis de zon! Waren jullie niet een beetje aangeschoten na al die tequilla? Als je geen walvis spot, kan je er hier eentje zien hoor! Ik denk dat de baby wacht tot je terug bent! Nog heel veel plezier daar en geniet ervan! X

• 04 Maart 2010 - 12:39

Brenda:

Hi lieve alle twee,

Wat een heerlijk verhaal weer. Ik hoop dat de walvissen zich hebben laten zien.
    Ik ben ondertussen verhuisd en had een paar daagjes vrij, thuis nog geen internet. Is wel weer lekker hoor in mijn eigen huisje ;-)!
    Geniet van jullie laatste dagen, misschien nog een update???
    Dikke kus Brenda

• 04 Maart 2010 - 19:57

Marijke:

Dag meisjes,
    Breng zon mee, straks als jullie naar huis vliegen. Zaterdagochtend ligt er waarschijnlijk weer sneeuw als we wakker worden. Dat is toch niet normaal! Maar geniet nog even van jullie laatste dagen "echte" vakantie, d.w.z. zon, zee, zwembad, drank, mannen(?), guacamole en alles wat Mexico verder aan heerlijks te bieden heeft.
    Groetjes van je (vandaag door de Inspectie gevisiteerde en dus geheel uitgeputte) tante M.

• 04 Maart 2010 - 22:34

Chantal:

leuk om weer een update te lezen. En wat klinkt het allemaal goed; lekker zonnetje, drankje erbij, leuke spulletjes kopen, 's avonds flaneren in een mooie outfit en een hapje eten... Klinkt gek, maar ik geniet met jullie mee. Ik kom helemaal in de vakantiestemming (ondanks de koude nachten hier in Holanda). Meiden, geniet ervan!
    Dikke kus,
    Chan