Sol, mar aqua y playa blanca - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu Sol, mar aqua y playa blanca - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu

Sol, mar aqua y playa blanca

Door: Eva & Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

28 Mei 2008 | Mexico, Playa del Carmen

Zon, blauwe zee en witte stranden... Wij zijn aan het genieten dus :)

Van Merida zijn naar Chichen Itza gegaan. De tempels daar zijn erg mooi, maar niet de sfeer als in Palenque en Tikal. Wij vroegen ons een beetje af waarom dan juist deze tempels een van de 7 wereldwonderen zijn. Het was er snikheet maar gelukkig hadden we een hotel met een zwembad en daar hebben we ´s middags lekker in gelegen.

Dinsdag zijn we naar Cancun gereisd en tja, Cancun = geen Mexico!!! Alleen maar grote hotels langs een boulevard, maar wel de plek om te feesten en dat hebben we dan ook gedaan :) In de Coco Bongo, the party place van Cancun! De shows daar zijn geweldig! Ook van het strand genoten en we hadden een fijn zwembad in ons hotel. Zondag ons eindelijk los kunnen trekken van de party scene en naar Tulum gereisd.

Het strand van Tulum is zo mooi (zie de foto´s). De ruïnes daar bezocht, de ligging is prachtig en van het strand genoten. Gister zijn we naar Sian Ka´an Biosphere geweest. Dat is een natuurpark met ecologische systemen. Door de lagunes en kanalen gevaren, omgeven door Mangroven (die zuiveren het water), en relaxt gefloat door het water! Super relaxte dag en het was onwijs mooi daar, ook het strand en de zee. De golven waren heel hoog en we zijn als kleine kindjes door de golven gesprongen!

Gistermiddag de bus naar Playa del Carmen genomen. We hebben hier gewoon ons eigen huisje! Helemaal super :) Playa is gemoedelijker dan Cancun. Gister in een grot, die verbouwd is tot een restaurant en bar, gegeten. Bijzondere ervaring!

Vrijdag gaan we weer naar Cancun en slapen we daar nog 1 nachtje. Zaterdag vliegen we van Cancun naar Oaxaca, helaas wel met een overstap in Mexico city. Er gaan geen directe vluchten naar Oaxaca vanaf Cancun.

We hebben de kinderen en Carol veel goed nieuws te vertellen! De sponsorloop die mijn oude basisschool heeft georganiseerd voor Stichting Guadalupe heeft 2200 euro opgebracht!!! En daarnaast nog de actie van Kaldi en de high tea van Lonneke Jans (het toekomstige bestuurslid van de Stichting). Carol en Fran zullen er onwijs blij mee zijn!

Ons volgende bericht zal vanuit Oaxaca zijn want hier hebben we het te druk met naar het strand gaan en feesten :)

Muchos besos, Eva en Fleur

• 28 Mei 2008 - 20:32

Mam/Loes:

Lieve meiden,
    Leuk weer een bericht van jullie te lezen. En mooie foto's, van de ruines en dat stille strand! Veel plezier met het feesten en goeie reis richting Oaxaca!
    Dikke knuffel!

• 28 Mei 2008 - 20:41

Jan Boegborn:

Hoi Fleurtje,

Wat een geweldige strandfoto's. Zou prettig zijn als de omgeving van Gaudi er zo uit zou zien.
    Gefeliciteerd met het resultaat van de sponsorloop. Dat is zeker goed nieuws.

Groetjes,
    Jan

• 28 Mei 2008 - 20:54

Pap/Henk:

dacht je moeder voor te zijn met een reaktie, maar wederom dus niet.Nou jullie hebben weer heel wat belevenissen achter de rug. Zeer mooie foto,s!
    Ik wens jullie een goede reis naar Oaxaca, men zal daar zeer verrast zijn met de finaciele briefing. Meiden veel plezier. Dikke Knuffel

• 29 Mei 2008 - 05:58

Je Zus/Mirjam:

Lieve Fleur en Eva,

Fijn weer wat van jullie te lezen. Mooie foto's. Alleen niet zo motiverend om hier je werkdag mee te beginnen hahaha.

Liefs en een kus

• 29 Mei 2008 - 07:22

Brenda:

Hey F&E!
    Klinkt weer geweldig! En de foto's maken het helemaal compleet. Lekker strand hoor! Wat vliegt de tijd he? Veel plezier in Playa del Carmen en straks met de kindjes!
    Veel liefs Brenda

• 29 Mei 2008 - 14:30

Waltraud/Arthur:

Lieve Fleur,
    Wat een geweldig verslag. Wij kunnen mee genieten. Het lijkt net een film. Fantastisch.
    Wij zullen onze saaie verhalen maar achterwege laten.
    Wat een geweldig resultaat met de sponsorloop.Dat is echt goed nieuws voor de leiding en de kinderen.
    Gefeliciteerd met de verjaardag van je pa. Weer een reden om een feestje te vieren.
    Veel plezier en liefs voor jou en Eva,
    Waltraud & Arhtur

• 29 Mei 2008 - 15:00

Babbel:

Hola chicas,
    Fleur, gefeliciteerd met je vader!
    Het ziet er allemaal geweldig uit. Wij hebben indertijd Cancun overgeslagen en terecht, blijkt nu wel. Playa is dus nog leuk en Tulum nog even mooi. We zijn jaloers. Goed dat jullie nog weer terug gaan naar Oaxaca met hele fijne berichten. Jammer dat het een beetje met een omweg is. Heel veel plezier nog de laatste week en tot in Friesland!
    Groetjes van Babbel en ook van Marijke die vandaag gelukkig de laatste examendag had en het nu weer wat rustiger krijgt.

• 30 Mei 2008 - 09:30

Tassie:

hee fleurie!!
    Wat een leuk bericht zeg! En mooie foto's ook! Lekker hoor al die zon en mooie dingen om te zien(zucht) Maar wat goed zeg van die sponsorloop, daar zullen ze vast erg blij mee zijn. Nou nog heel veel plezier! doeiii

• 01 Juni 2008 - 16:20

Maaike:

Hola,
    Leuke verhalen, mooie foto's, super zeg! Wat grappig om te lezen dat jullie Palenque mooier vonden dan Chichen Itza, Tikal ben ik niet geweest, maar ik ben het helemaal met jullie eens!!
    Veel plezier nog bij de kindjes in Oaxaca.
    liefs Maaike