Zweten in de rooftop pool :) - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu Zweten in de rooftop pool :) - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu

Zweten in de rooftop pool :)

Door: Eva & Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

18 Mei 2008 | Mexico, Mérida

Hola chicos y chicas!

We hebben de snikhete jungle van Palenque verruild voor nog hetere snikhitte van Merida :) Tis hier wel over de 40 graden... dus we moesten dan ook wel een hotel met zwembad! Hebben we vanmiddag heerlijk in gezwommen met uitzicht op de kathedraal (het is een rooftop pool).

Merida is een leuke stad, zeker vandaag omdat het op het zocalo autovrij is en we lekker over de weg kunnen lopen.

Zullen ff een update geven. San Cristobal de las Casas was leuk! Hebben de stad verkend, de dorpjes Chamula en Zinacantan bezocht en een boottocht door de canyon gemaakt. De kerk in Chamula was heel bijzonder, geen bankjes maar dennennaalden op de grond, overal kaarsen op tafels en op de grond en veel wierook. Niet gezien dat er een zwarte kip werd geofferd, maar dat gebeurt daar wel. Wel veel frisdrank gezien in de kerk, dat wordt geofferd. Men gelooft daar dat als je boert van coca cola de kwade geesten uit je lichaam komen; coca cola is daar dus heilig! De boottocht door de canyon was zo gaaf. Hebben wel 4 krokodillen gezien en eentje van minder dan 2 meter afstand. Toen hij zijn hoofd naar mijn richting (Fleur) draaide, sprong ik ongeveer op Eva`s schoot!

In Palenque verbleven we in El Pachan, is midden in de jungle. Was super gaaf! We werden `s ochtends wakker door het gebrul van de brulapen :) Vanwege de hitte vroeg naar de ruïnes van Palenque gegaan. De tempels van Palenque zijn erg mooi, maar het park eromheen is wel erg aangelegd. Dat is wel anders dan in Tikal, Guatemala. Maar ook hier is het super, tempels bekijken met op de achtergrond de geluiden van de jungle en de brulapen! De volgende dag hadden we een tour geboekt naar de 3 watervallen in de buurt. Begonnen met Misol Ha. Mooie waterval, maar de grot overgeslagen vanwege glibbergevaar. De volgende was Aqua Clara, een rivier met onwijs blauw/turquoois water. Zag er erg uitnodigend uit om in te gaan zwemmen, maar de tour ging verder naar Aqua Azul. Super mooie watervallen en aqua azul :) Met de voetjes in het water genoten van de watervallen!

Morgen staat in de planning dat we naar een van 7 wereldwonderen gaan: Chichen Itza! We zijn benieuwd... Daarna gaat onze reis verder naar Cancun (fout maar je moet het toch wel een keertje in je leven hebben gezien :)), Playa del Carmen en Tulum.

Ennuh.... we hebben besloten nog ff terug te gaan naar onze schatjes in Oaxaca, we missen ze zo...

Muchos besos uit Merida,

Eva y Fleur

• 19 Mei 2008 - 06:19

Je Zus:

Dag zusje,

Wat leuk om weer jullie avonturen te lezen. Hmmm het scheelt nu zo'n 25 graden tussen hier en bij jullie. Heel erg super dat jullie een hotel met zwembad hebben om af te kunnen koelen en wat gaaf op het dak met uitzicht op de kathedraal. Zoals je het beschrijft is de kerk van Chamula inderdaad erg bijzonder. Misschien wel zo fijn dat er geen zwarte ki[p werd geofferd. Geloof niet dat het prettig is om te zien. Heilige coca cola is dan wel even iets heel anders!!

Ben benieuwd naar je verhaal over een van de zeven wereldwonderen.

Kortere weken vanwege vrije feestdagen zitten er nu helaas op dus ik ga maar eens aan een gewone week werken beginnen...

Veel liefs, ook van Dave en Nijn,

Mirjam

• 19 Mei 2008 - 06:55

Brenda:

Hey girls!
    Geoorloofd boeren na het drinken van cola, super mooi weer, zwembadje, krokodillen, watervallen enz enz. Lijkt me een waar paradijs!
    Super bedankt voor jullie kaart, hij viel zaterdag in de bus. Kreeg een beetje heimwee naar Oaxaca!
    Veel plezier in het toeristenparadijs cancun na wereldwonderen en andere mooie avonturen. Ik blijf jullie volgen!
    veel liefs en een dikke kus Brenda

• 19 Mei 2008 - 07:00

Tassie:

Heeee Fleur!
    Wat klinkt dat allemaal heerlijk zeg! Ik zit hier op een grijze maandagochtend in de grijze neudeflat met een laf kopje koffie...ik wil ook mee!!! Ik ben blij dat je zoveel mooie dingen meemaakt, heel veel plezier verder enne raak niet gewend aan dat boeren he ;-)! Doeiii
    Heel veel liefs tassie

• 19 Mei 2008 - 07:15

Mam:

Dag meiden,

Ik kan me bij de tempels wel iets voorstellen, maar op de achtergrond het geluid van brulapen, dat hebben we de vorige keer toch niet meegemaakt!!!
    Wat een goed plan om nog even terug te gaan naar de schatjes in Oaxaca, nu kan het nog, nietwaar!!!
    Veel plezier verder, succes met de hitte en geniet van dat heerlijke zwembad!

Muchos besos,
    mam/Loes

• 19 Mei 2008 - 08:41

Linnie:

WOW WOW WOW. Nu wil ik ook naar Mexico, wat een fantastische avonturen met krokodillen, zwarte kippies en boertjes. Haha heerlijk. Daarbij valt deze maandagochtend idd in het NIETS. Ik krijg ineens ook ontzettende drang naar zo'n ontdekkingsreis. Geniet ervan dames en hebben jullie geen fijne fotootjes zodat alle werkende personen even kunnen wegdromen???

HEEL VEEL PLEZIER, pas goed op jezelf en tot horens!

KUSSIE Linnie

• 19 Mei 2008 - 16:42

Mirel:

Heey Fleur en Eva,

Klinkt super allemaal! Krijg al helemaal zin in Mexico, haha. Moet nog ff wachten tot het zover is, maar kan me er een mooie voorstelling van maken zo.

Geniet er van!

Liefs,
    Mirella

• 19 Mei 2008 - 21:56

Jan:

Hoi Fleur,

Leuk al die verhalen. Ook dit keer ben je weer op een aantal plaatsen geweest, waar ik ook ben geweest. San Cristobal was prachtig (ik herinner mij de kleuren van de gebouwen met okergeel en rood). Ook de boottocht door de canyon hebben wij gemaakt (aansluitend na een reis met de nachtbus). Sprookjesachtig mooi, met prachtige grote korstmossen tegen de bergwanden en leuke kleine grotjes, waar de boten even in gingen. Sommige krokodillen kwamen we zo dicht langs, terwijl ze bewegingloos bleven liggen, dat ik me afvroeg of ze niet fake waren. Dan is het inderdaad schrikken als ze toch een teken van leven geven.
    De kerk in Chamula (waar ik stiekem toch nog opnames heb kunnen maken), de tempels van Palenque in het oerwoud met de brulapen en Misol Ha. Allemaal prachtig. De avond voordat wij naar Aqua Azul gingen barstte er boven Palenque een ongekend zwaar onweer uit. Spectaculair. Het gevolg was echter dat de stroomversnellingen en watervallen bij Aqua Azul niet azuurblauw, maar chocoladebruin van de modder waren (ook bijzonder).
    Ik ben niet in Yucatan geweest, dus Chitzen-Iza heb ik niet gezien. Moet overigens ook heel erg mooi zijn!

Leuk dat jullie de kinderen nog weer gaan bezoeken in Oaxaca.

Nog veel plezier.
    Jan

• 20 Mei 2008 - 06:16

Babbel:

Ha Fleur en Eva,
    Net als Jan kennen wij natuurlijk ook alle plekken en en volgens mij is er in die 12 jaar niet heel veel veranderd. Het is prachtig allemaal en wij hebben ons fotoabum maar weer eens tevoorschijn gehaald. Beetje jammer van die 40 graden want dat is wel heel heet... Wanneer gaan jullie dan terug naar Oaxaca? Na Playa del Carmen? Vliegen jullie niet terug vanaf Cancun, maar weer vanaf Mexico City? Het gaat goed met de fondsenwerving begrijpen we van je moeder. Geweldig hoor, maar het kan altijd meer toch?
    Ben benieuwd wat jullie van Chichen Itza vinden. Het zijn fraaie, heel hoge tempels maar ook hier weer niet de sfeer van Tikal. Tulum is weer erg leuk aan zee. We horen het wel. Goede reis maar weer en veel plezier.
    Groetjes van Babbel en Marijke

• 20 Mei 2008 - 19:53

Rob En Hennie:

Super die verhalen.
    Net een jaar geleden zat ik daar ook.
    Playa de Carmen is echt super fout maar ik vond het ook best relaxt om daar een paar daagjes te zonnen
    Trouwens met die krokodillen heb je het wel getroffen ! Ik heb alleen meeuwen gezien !!!!!!!

• 24 Mei 2008 - 17:15

Waltraud & Arthur:

Fleur, bedankt voor je lieve kaart. Zijn net terug uit Zwitserland. Eindelijk tijd gevonden om jouw verhaal te lezen. Adembenemend wat jullie allemaal "uitspoken". Heerlijk als je jong en onbevangen bent. Blijf genieten en doe Eva de groeten. Wij zullen jullie reis verder volgen.Pas goed op, meiske.
    In de krant gelezen: Kwadijkse "kinderen voor kinderen". Wat een geweldig goed initiatief. Leuk dat jullie de kinderen in Oaxaca nogmaals bezoeken. Ze zullen blij zijn. Een goede reis verder.
    Knuffel en liefs van Arthur & Waltraud

• 27 Mei 2008 - 19:13

Yvonne:

Hey Fleur en Eva,
    Zo, ben weer op de hoogte van jullie belevenissen. Klinkt weer super allemaal, jullie genieten volop zo te horen.

Veel plezier nog! Liefs Yvon