De schatjes van Casa Hogar Benito Juarez - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu De schatjes van Casa Hogar Benito Juarez - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu

De schatjes van Casa Hogar Benito Juarez

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

10 Mei 2008 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Hola lieve amigos y amigas,

Eva en ik zijn vanochtend na een lange busreis aangekomen in San Cristobal de las Casas. Nog niet veel gezien, maar onze eerste indruk is dat SC een heel gezellige plaats is!

Eva en ik zijn de afgelopen week veel bij de kinderen geweest en dat was geweldig! Zondag naar de kerkdienst in de kerk op het terrein van Casa Hogar geweest. Het was een heel andere dienst dan ik zelf gewend ben, veel gedans en gezing, 7 meiden van Casa Hogar dansten mee en dat deden ze erg goed! De kids verblijd met pelotas = stuiterballen en de fluitjes die mijn zus had meegegeven (groot suc6 Jam!).

Donderdag zijn Eva en ik met Carol naar Cuicatlan geweest, a girls day out! Onderweg veel kunnen praten over van alles. Door de financiële problemen is er nog niet zoveel bereikt als ze hadden gehoopt in Cuicatlan. Wat wel een goede verbetering is, is de oprit. Die was van zand en daardoor dreigde het tehuis de afgrond in te zakken. De oprit is nu geplaveid en verstevigd aan de zijkant, waardoor het tehuis nu veilig is. Verder zijn er bouwvakkers bezig met het bouwen van een storage. Ze maken de stenen zelf en daardoor is de bouw relatief goedkoop.

De kinderen waren nog net zo lief en ook deze schatjes werden verblijd met pelotas en fluitjes. De fluitjes leverden een oorverdovend lawaai op ;-) Na het middageten de kinderen getrakteerd op ijsjes, wat extra leuk was omdat het ook de verjaardag van Hilda was (Hilda y Esteban runnen de Casa in Cuicatlan). Lekker gespeeld met ze en nadat ik had beloofd dat ik de volgende keer langer blijf, ´mochten´ we weggaan.

Met hulp van de recente giften van allemaal lieve mensen kon Stichting Guadalupe 20.000 pesos aan Casa Hogar overhandigen. Een deel van dit geld gaat besteed worden aan ventilatoren in Cuicatlan. Eva en ik hebben ondervonden dat dit echt nodig is, want zelfs alleen als we gewoon aan tafel zaten, droop het zweet van ons af. Zo snikheet daar! Carol vertelde dat Cuicatlan niet had kunnen bestaan zonder de financiële hulp van Stichting Guadalupe. Dit motiveert ons om het komend jaar nog meer ons best te doen veel geld in te zamelen.

Gister zijn we nog naar de lieverds in Oaxaca geweest om afscheid te nemen. Ik had gelukkig al op de terugweg vanuit Cuicatlan besloten dat ik volgend jaar weer terugga en dat maakte het afscheid een stuk makkelijker.

Eva en ik gaan nu SC ontdekken ;-)

Besos, Eva y Flor


  • 10 Mei 2008 - 18:16

    Babbel:

    Dag meisjes,
    De oprit is inderdaad een enorme verbetering. Geweldig dat de Stichting zo'n cruciale bijdrage levert. We gaan natuurlijk allemaal door.
    San Cristobal is prachtig en van de rest zullen jullie ook zeker genieten.
    Veel plezier en fijne pinkster daar!
    Besos, B en M

  • 10 Mei 2008 - 18:37

    Mam:

    Dag lieverds,
    Fijn te horen dat de stichting zoveel kan betekenen. En leuk dat we de oprit op de foto kunnen zien. Ik herken een aantal kimderen van vorig jaar, zo leuk. En wat zien ze er weer blij uit met hun cadeautjes en ijs! We bakken rustig door, dit weekend maken Mir en ik weer een appel- en een chocotaart voor Kaldi. Vanmorgen zat een mevrouw bij Kaldi van mijn van de week gebakken appeltaart te smullen!
    Wij vinden de temp hier nu heerlijk maar voor 40 graden in Cuicatlan heb je wel ventilatoren nodig zeg!!
    Ik wil volgend jaar zo weer met je mee, Fleur!
    Veel plezier in San Cristobal en een dikke kus voor allebei,

    liefs van je konijntjes en van mij

  • 10 Mei 2008 - 19:39

    Mimi:

    hoi meiden!fijn om iets van jullie te horen en de kleurijke plaatjes van de kinderen te bekijken!veel reisgenot en dikke zoenen voor jullie van ruud en mimi

  • 10 Mei 2008 - 19:49

    Brenda:

    He lieve meiden,

    Super dat de kinderen zo blij waren met alles! Ze zien er weer zo lief uit! Ik ben echt trots op je dat je met de stichting zo goed werk verricht!
    Veel plezier op de rest van jullie trip en wat een heerlijk vooruitzicht om de kinderen volgend jaar weer te zien!
    Veel liefs Brenda

  • 10 Mei 2008 - 20:28

    Mirjam:

    Hey Fleur en Eva,

    Fijn te lezen dat er toch ook in Cuicatlan wel iets bereikt is, ook al gaat het allemaal veel langzamer dan men zou willen. Leuk om ook hiervan foto's te zien (ik zie ons daar nog zo rondlopen)en jawel ook de fluitjes er op.

    Volgend jaar wil ik ook wel weer van de partij zijn!!

    Veel plezier in SC.

    Liefs en een dikke kus,
    Mirjam

  • 10 Mei 2008 - 22:22

    Tassie:

    Heee lieve fleur,
    Echt goed om te lezen dat het geld van de stichting ze zoveel helpt, dat motiveert echt om door te zetten en nog meer geld binnen te halen. Hopen dat komend jaar net zo'n succes wordt als vorig jaar. Moeilijk om weer afscheid te nemen, maar je weet nu dat je weer terugkomt, dus dat scheelt toch weer...Fleur je bent een kanjer! Echt goed dat je je zo inzet en dat je nu kan zien wat voor goeds daar allemaal uit voort is gekomen. Nou en dan nu erop uit met Eva, geniet ervan, maar wees wel voorzichtig he! Heel veel liefs en een dikke kus!

  • 11 Mei 2008 - 08:49

    Jessica:

    Hej!

    Leuk om te horen wat er allemaal is gebeurd! Goed van die oprit!!
    En natuurlijk super leuk en goed voornemen volgend jaar weer heen te gaan!! Kan me voorstellen dat afscheid nemen anders wel heel zwaar zou vallen!!

    Liefs en blijf je volgen!
    Jess

  • 11 Mei 2008 - 09:50

    Pap:

    Met veel belangstelling jullie verhaal gelezen.Als er nog meer stenen nodig zijn voor de oprit, ik heb er nog 365 in voorraad.Er stond in het zondagsblaadje een artikel over de school en ook over de sponsorloop a.s woensdag.Ik zal op een geheime lokatie een opname maken van het hele gebeuren.Veel plezier in SC en
    ik blijf jullie volgen.(Hier is het ook lekker warm 27 graden)
    Groetjes aan jullie beiden.
    Pap/Henk

  • 13 Mei 2008 - 06:37

    Linnie:

    Fleurtje,

    Ik zou ook volgend jaar zo met je meewillen wat een poppetjes zijn die kindertjes. Zo goed om te horen dat jouw stichting zulk goed werk verricht (dat wist ik natuurlijk allang maar op deze manier gaat het echt leven). Ben echt trots op je!

    Geniet je zelf ook tussen alle bedrijven door?

    Succes!

    KUSSIE linnie

  • 16 Mei 2008 - 17:37

    Rob En Hennie:

    Veel plezier in San Christobal.
    In San Christobal heb ik vorig jaar je armbandjes gekocht. Ga je nog naar San Juan ? Ik kreeg echt kippevel toen ik daar de kerk bezocht. Had daar wel uren kunnen blijven genieten. ( vooral de dennenblaadjes op de vloer zijn heel apart )! Groetjes aan Eva.

  • 17 Mei 2008 - 10:10

    Oda:

    Hay, Eva en Fleur! Fijn om te lezen dat de kinderen zo genieten van jullie komst. En dat er een kleine vooruitgang is geboekt. Natuurlijk gaan we ervoor om de stichting nog beter onder de aandacht te brengen en geld in te zamelen. Geniet van jullie tijd in San Cristobal de las Casas.
    Liefs Oda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, San Cristóbal de las Casas

Mexico :)

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2011

50 uur later :)

05 Maart 2010

Saludos de mi Mexico lindo!

02 Maart 2010

Vamos a la playa... oh, oh, oh, oh ooooh :)

25 Februari 2010

Mi Oaxaqueno lindo :)

22 Februari 2010

Viva la Mexico :)
Fleur

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 56676

Voorgaande reizen:

11 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Mexico 2011

19 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Mexico :)

Landen bezocht: