Laatste dag... - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu Laatste dag... - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu

Laatste dag...

Door: Loes & Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

14 November 2007 | Mexico, Mexico-stad

Hola lieve amigos,

Helaas zit het er morgen al op en vliegen we terug naar Nederland, via Madrid. De tijd is omgevlogen en we hebben erg genoten van Mexico!

Guanajuato is een gezellige en mooie stad. De highlights gezien en de sfeer uitgebreid geproefd. Waar vind je op zondagochtend een gratis concert in het parkje midden in de stad en dan in de zon op een bankje! Genieten ;-)
Zondagmiddag met de bus weer richting Mexico stad, duurde dik 5 uur, kortste busreis maar viel ons erg tegen. Saai en stomme films en Loes zat onder een tv!

Gelukkig is het nu wel mooi weer in Mexico stad. Plan voor maandag was om met de bus naar Tula te gaan, maar op het busstation kwamen we erachter dat Tula op maandag gesloten is. Dat stond niet in onze reisgids! Ons gelukkig wel vermaakt in de stad: Alameda park, Torre Latinoamericana (mooi uitzicht over de hele stad), Diego Riviera muurschilderingen in het Palacio Nacional en SEP en drankje op terras van Majestic met uitzicht op het Zocalo. Vandaag naar het antropologisch museum geweest, ongelofelijk mooi, zowel het gebouw als de archeologische schatten. Vandaar naar het oude woonhuis van Frida Kahlo en Diego, nu een museum. Vanavond gaan we naar een folklore balletvoorstelling in Bellas Artes, het mooiste gebouw van Mexico stad! Het gebouw alleen al van binnen zien is genieten, hopelijk de voorstelling ook.

Het was erg leuk om mijn moeder (en zus en tante) Mexico te laten zien en we hebben een geweldige tijd gehad! Zoveel moois gezien, aardige mensen ontmoet, mooie landschappen vanuit de bus gezien en veel cultuur opgedaan. Wederom een dubbel gevoel om morgen naar huis te gaan. De hardheid van het leven van een deel van de bevolking grijpt ons zo aan dat het ook wel een opluchting is om je niet meer schuldig te voelen als je een keer geen geld geeft aan een bedelaar of geen snoepjes van kindjes koopt. Dat alles zullen we op die manier niet meer in Nederland tegenkomen. Maar in die storm en regen in Nederland hebben we geen zin!!!!

Muchas gracias voor al jullie berichtjes, heel leuk om te lezen!

Besos, Loes & Fleur

• 14 November 2007 - 06:54

Mirjam:

Lieve Fleur en mam,

Helaas zit het er voor jullie op. Er staat veel op de site maar ik kijk uit naar jullie terugkomst om alle verdere verhalen te horen.

Goede reis en tot morgen!

Liefs en een dikke kus,

Mirjam

• 14 November 2007 - 08:21

Linnie:

Een hele goede reis en tot snel!
    Jammer dat het alweer voorbij is, geen mooie verhalen meer op de site waar ik de dag mee kan beginnen.. Hoop snel live een en ander te horen en foto's te zien!

KUSSIE

• 14 November 2007 - 08:32

Rob :

Heb genoten van je indrukkende reisverhalen. Alvast welkom in een
    koud Holland.

rob
    ps stond de airco in de bus ( vooral achterin )bij jullie ook altijd zo koud ? Discussie met de chauffeur hierover was uit den boze.
    besso besso rob

• 14 November 2007 - 08:47

Tassie:

Jammer dat het alweer voorbij is, maar voor mij niet hoor! Ik heb al gedroomd dat je weer terug was, je had allemaal snoep mee en die ging ik opeten...Nou fijne reis terug en tot snel!xxxxxxxx

• 14 November 2007 - 11:33

Babs:

Even heel snel tussen twee vergaderingen in. Als jullie dit nog lezen: hele goeie vlucht terug.
    Tot in de kou (is nu wel zonnig).
    Dag,
    B

• 14 November 2007 - 12:06

Juud&Pim:

Hey Loes en Fleur,

Zit het er alweer op! Fijn dat jullie weer terugkomen, maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie minder is, het klinkt allemaal zo gaaf en indrukwekkend wat jullie gedaan hebben.

In Nederland schijnt nu het zonnetje, en gaan sis en ik snel in de bakfiets naar het twiske voordat we weer een plens over ons heen krijgen!!

PS. het waren trouwens 3 vrouwen, er was er 1 spoorloos?!

Hele goede terugvlucht,

Dikke kus van ons,
    Pim, Juud en een dikke vette lik van Sis.

• 14 November 2007 - 14:03

Lonneke:

Goede reis terug! Was erg leuk om jullie via deze site te volgen. Fleur; ik bel je binnenkort snel een keertje om af te spreken, ben namelijk erg benieuwd naar de verdere verhalen en foto’s!
    Beso

• 14 November 2007 - 16:31

Pap/poem:

Wens jullie een goede terugvlucht naar het inmiddels qua weer iets bijgedraaide nederland. Tot donderdagochtend op schiphol. pap/poem

• 14 November 2007 - 18:39

Eva:

Als het helpt: vandaag was het zowaar droog ;) Ik moet de hele dag werken morgen dus kan niet even heen en weer naar Schiphol :( Bellen dan maar!
    -x-

• 14 November 2007 - 19:00

Joke Jansen:

Jammer voor jullie, maar aan alles komt een eind. Een hele goede thuisreis en welkom thuis. groetjes van de Jansens.

• 14 November 2007 - 19:51

Jan Boegborn:

Hoi Fleur,

Als ik terugdenk aan Mexico stad, dan herinner ik me een onwijs grote stad, met ontzettend druk verkeer (een hoop herrie en luchtverontreiniging). Maar vooral de gele en groene kevers die als taxi's (de groene milieuvriendelijk) door de stad af en aanrijden en de verkeersregelaars die er werkelijk een kunst van gemaakt hebben om op hun fluit te blazen en met hun hand(schoen)en te wapperen.
    Ook herinner ik mij de grote verschillen tussen arm en rijk, met de schrijnende bewoonde vuilnisbelten aan de rand van de stad, waar mensen op en van het vuil hun woonstede gebouwd hebben.
    Volgens mij heb je een succesvolle reis gemaakt en ik ben benieuwd of deze reis ook voor je contacten met Window to the World kracht kan bijzetten!

Groetjes,
    Jan

• 16 November 2007 - 13:12

Brenda:

He lieverds! Vijf dagen geen Internet gehad dus nu pas een berichtje. Hoop dat jullie weer veilig terug in Nederland zijn geland!!! Heerlijk om vanuit hier ook al jullie verhalen te lezen!
    Dikke kus Brenda