Genieten van het (luxe) Mexicaanse leven! - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu Genieten van het (luxe) Mexicaanse leven! - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu

Genieten van het (luxe) Mexicaanse leven!

Door: Loes & Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

10 November 2007 | Mexico, Guanajuato

Hola lieve amigos,

Wij zijn inmiddels in Guanajuato beland, een stad ten noorden van Mexico stad. Van tevoren alleen een luxe hotel kunnen boeken, want de rest zat al vol. Bij het prachtige hotel aangekomen bleek dat we ge-upgrade waren: een onwijs grote kamer met jacuzzi!!! Na de lange busreis hebben we daar meteen van genoten. Toen we gisteravond in onze kamer terugkwamen, waren de lichten al aangedaan voor ons, de bedden opengeslagen en een lekker koekje lag klaar! Te gek he?

El Tajin overtrof onze verwachtingen. De plek is al onwijs mooi en veel piramides met nissen waarvan men de betekenis niet zeker weet. Vooral de piramide van de 365 dagen is zo mooi! Het was zeer rustig dus prachtige foto's kunnen nemen. Daar de Voladores gezien. Dit zijn mannen die van een heel hoge paal af draaien aan een touw. Weer met de lokale bus terug naar Papantla, wat ook al een avontuur op zich is, en dat maar voor 8 pesos (EUR 0,50). In Papantla de tijd gedood totdat we om 00.05 de bus naar Mexico stad konden nemen. Gelukkig van tevoren al tickets geboekt, want al zou je het om die tijd niet verwachten, de bus zat helemaal vol met Mexicanen! Goed geslapen en om 6.00 uur in Mexico stad. Om 6.15 uur zaten we al weer in de volgende bus, richting Guanajuato. Erg veel mazzel gehad dat het zo op elkaar aansloot. Helaas toen 2 snurkende mannen naast ons... Zulke afstanden reizen per bus en hoe vol de bussen steeds zijn, dat is voor ons ongekend.

Wij zijn erg blij dat we Jip & Janneke (hier Gip & Ganneke!) rozijnendoosjes en verpakte ontbijtkoekjes in grote hoeveelheden bij ons hebben. In Oaxaca veel kinderen die op Halloween verkleed met een pompoenemmertje naar je toekwamen hiermee verblijd. We komen toch wel veel zwervers en bedelaars tegen: kinderen, moeders met kinderen of opa's/oma's. Naast een centje geven we hun ook rozijntjes (voor de kinderen) en koek. Dat valt altijd in goede aarde.

Het is maar goed dat we maar 2 nachtjes zo onwijs luxe slapen, omdat we ons best een beetje schuldig voelen over onze rijkdom. Hier in Guanajuato hebben we het idee dat het gros het goed heeft, maar het leven in de sloppenwijken elders, op het platteland en de kleine dorpjes is hard.

Even een rare overgang, het weer is hier geweldig. Al is de bevolking van Guanajuato het daar niet mee eens, want hoewel wij in rokjes en shirtjes lopen, hebben zij lange broeken en truien aan! Wij leven met jullie mee in de storm en regen.

Zondagmiddag vertrekken we weer naar Mexico stad, voor het laatste deel van onze reis.

Muchas gracias voor jullie berichtjes!

Besos, Loes & Fleur

• 11 November 2007 - 00:48

Eva:

tja, het is oneerlijk verdeeld in de wereld. maar jullie hoeven je niet schuldig te voelen hoor, jullie zijn tenslotte ook naar mexico gegaan om te kunnen helpen!

storm en regen, zeg dat wel! het is hier geen pretje ;) daarom ga ik vrijdag ook lekker vluchten! bedankt voor je kaartje fleurie :) heb m nog niet opengemaakt hoor! maar toch vast bedankt.

-xxxxx-jes!

• 11 November 2007 - 02:05

Jan Boegborn:

Het weer laat hier de laatste dagen zeer zeker te wensen over en een jacuzzi lijkt dan ook zeer aanlokkelijk, maar toch ben ik blij dat ik hier ben opgegroeid. Had Cruijff dan toch gelijk??
    Genieten jullie nog maar lekker van het laatste deel van jullie reis.

Groetjes,
    Jan

• 11 November 2007 - 13:00

Pap:

Nou wat een verhaal weer.En dan die jacuzzi, te luxe hoor, maar wij hebben op dit moment ook een jacuzzi in de tuin,de vijver loopt namelijk bijna over van dit prachtige weer alhier, alleen ik heb er geen pompen in om het daadwerkelijke jacuzzi gevoel te krijgen.
    Geniet van al het moois en bezienswaar-
    digheden daar.

Besos, Pap

• 11 November 2007 - 13:23

Marjan Willems:

Geweldig wat jullie allemaal meemaken en beleven.Jullie komen terug met een enorme levenservaring, van wat er ook aan de andere kant van de wereld bestaat.Leuke foto"s staan er ook op. Ik denk dat jullie toch weer een keer teruggaan. Geweldig , waar jullie mee bezig zijn.Wij hebben hier regen en hagel, dus geniet van het heerlijke weer, en de liefde die jullie van deze mensen en kindertjes terugkrijgen. Bewondering voor jullie.Bedankt weer voor dit fijne verhaal en tot de volgende keer. Groetjes van Leo en Marjan.

• 11 November 2007 - 13:34

Babs:

Ha Loes en Fleur,
    Heel jaloers natuurlijk dat jullie in Guanajuato beland zijn, want samen met Guadalajara staat dat op ons verlanglijstje voor Mexico. Jullie hebben nu het busrecord gebroken, maar het hotel is dan wel een beloning!
    Ben benieuwd naar jullie verhalen over G. en hoop dat jullie nog een paar leuke dagen in Mexico Stad hebben. Museum, Frida en de bootjes??? Lunch in Majestic (ingang Avenida Madero 17) of in het Gran Hotel (is sowieso heel mooi vanbinnen)(ingang aan Avenida 16 de Septiembre 82), beide met zicht op het Zocalo van bovenaf is ook een aanrader.
    Veel plezier en groetjes van B en M

• 11 November 2007 - 18:32

Mirjam:

Aan het eind van de middag dit bericht en het vorige met oma gelezen. Een jacuzzi lijkt haar ook wel wat maar ze wil er niet voor naar jullie in Mexico komen. Beetje flauw natuurlijk maar ze is wel benieuwd naar al jullie andere verhalen.

We hebben zojuist poffertjes en pannenkoeken gegeten. Ondertussen moesten we de deur in de gaten houden vanwege Sint Maarten. Het lijkt nu, na een uur, al wel voorbij te zijn en zoveel kids zijn er niet eens langs geweest. Het slechte weer zal zeker meespelen. Geen Gip en Gannekes of koektelefoontjes maar onder andere schatkistjes. Het is inderdaad heel erg scheef en te oneerlijk verdeeld in de wereld.

Vrijdag de foto's opgehaald. Ik vind ze erg mooi geworden.

Lieverds, geniet nog van al het moois in Mexico en ook zeker van het weer want een rokje met shirtje zit er hier toch echt niet in.

Veel liefs en een dikke pakkerd van oma/Neel, pap/Poem, Dave, Nijn en Mirjam

• 11 November 2007 - 19:05

Bieb:

Hai!

De verhalen klinken weer geweldig. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om mensen te zien die zo arm zijn als je zelf net van de luxe hebt genoten.

Heel erg bedankt voor jullie smsje op m'n verjaardag! Wat leuk dat jullie eraan hadden gedacht!! Echt lief!

Nog heel veel plezier daar, geniet ervan!

Kus,
    Bieb

• 12 November 2007 - 08:23

Linnie:

Ooow jeetje wat een avontuur weer jullie reis! En een heerlijke jacuzzi wauw. Geniet van de laatste week en voel je vooral niet schuldig! Jullie doen fantastisch werk!

KUSSIE Lin

• 12 November 2007 - 08:47

Ina:

Wat enig dat daar Jip en Janneke ook bekend zijn! Veel plezier weer verder met alle belevenissen. Liefs, Ina

• 12 November 2007 - 17:10

Yvon :

Ben weer op de hoogte! Super wat jullie allemaal weer zien en meemaken. En rozijntjes doen het overal ter wereld, zie je maar weer!
    Fijne tijd nog, groetjes Yvon

• 13 November 2007 - 09:56

Kees En Wiepke:

op de valreep nog een berichtje van ons.Wat een reis,we zijn natuurlijk stikjaloers.Lekker,die jacussi,zeker met het prutweer hier.Goede reis terug,we zijn benieuwd naar de verdere verhalen.

• 13 November 2007 - 11:10

Marijke:

Dag zus en nicht van het vrouwelijk geslacht,

Jullie zijn of komen zeer waarschijnlijk nu weer in Mexico Stad. Geniet van datgene wat jullie nog gaan bezoeken. De aanraders van B. staan hierboven. En koester de oude botten in het warme zonnetje. Hier is het 7 graden, miezerig, somber, kortom deprimerend. bereid je mentaal voor op de overgang. Ik zal Henk vragen de papieren zakdoeken in huis te halen. Want verkouden word je op zijn minst met dit soort overgangen van weer. Zeer goede reis toegewenst en tot horens.
    Liefs, M.