Weer verder op pad - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu Weer verder op pad - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Fleur Bergman - WaarBenJij.nu

Weer verder op pad

Door: Loes & Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

08 November 2007 | Mexico, Mexico-stad

Hola amigos,

Gracias voor alle berichtjes!

We zijn net na een busreis van bijna 7 uur aangekomen in Papantla. Onderweg voor het eerst regen gehad. Papantla ligt 10 km van El Tajin, een archeologische opgraving, die we morgen gaan bekijken. Schijnt heel mooi te zijn! Moet ook wel na zo'n lange busreis...

Zondag hebben we de kindjes in Oaxaca verblijd met pepernoten, schuimpjes en chocoladegeld. Heel leuk om te zien dat het zakje meteen opgesmikkeld werd in tegenstelling tot de kids in Cuicatlan. De ballonnen waren weer een suc6! Een tijdje met ze gespeeld en nog wat foto's genomen. Helaas toen weer afscheid van ze moeten nemen...

Van Oaxaca naar Puebla gereisd met een tweedeklasbus (de eerste klas zat helemaal vol). Die zit dan vol met Mexicanen die reizen met dozen i.p.v. tassen! Ook hebben ze de hele weg geslapen totdat we er bij een post van militairen uit de bus moesten omdat ze onze bagage wilden doorzoeken. Wij denken dat ze op drugs of wapens controleerden. We hebben niet het idee dat zo'n controle plaatsvindt als je met een eersteklasbus reist. Maar we mochten gelukkig door!

Puebla, stad van de engelen (al zijn er maar weinig engelen te zien), is heel gezellig. Mooie gebouwen met Mexicaans, versierde tegeltjes, leuke marktjes en een gezellig zocalo. Alleen niet als je fout parkeert, want dan verwijdert de politie je kentekenborden van je auto! Met een lokale bus voor 4,50 pesos de man naar Cholula gereden. In Cholula staat een heuvel waaronder diverse piramides zijn aangetroffen. De Spanjaarden hebben er bovenop een gele kerk gezet, van waar je een prachtig uitzicht hebt op de wijde omgeving. Er is maar weinig blootgelegd maar je kan wel via een tunnel in het binnenste van de piramides lopen. Een claustrofobische ervaring! Heerlijk warm weer gehad.

Hier in Papantla is het broeierig warm (bewolkt) en voor het eerst zien we geen Mexicanen met mutsen en sjaals bij 25 graden!

Muchos besos, Loes & Fleur

• 08 November 2007 - 02:43

Brenda:

Super foto's! wat een ervaring weer, ik wil ook terug naar Puebla! Spannend om door de tunnel naar het binnenste van die piramide te gaan, klinkt een beetje als de tunnels die ik heb bezocht!
    Voor mij is het morgen ook tijd om weer verder te reizen, ga Cambodja weer verlaten en reis terug naar Bangkok om hopelijk de dag daarna richting Maleisie/Indonesie te vliegen!

Dikke kussen voor jullie beide en geniet!

Brenda

• 08 November 2007 - 06:58

Mirjam:

Lieve Fleur en mam,

Babs en ik hoefden van Oaxaca naar Mexico Stad in ieder geval niet uit de bus om de bagage te laten controleren en anders hebben ze mij in ieder geval laten slapen;-). Op Schiphol stond wel meteen in de slurf een hasjhond om ons te begroeten.

Wat grappig dat de kinderen in Oaxaca direct de zakjes openscheurden en gingen smikkelen. In Cuicatlan waren ze er zo zuinig op. Ze vonden het vast leuk dat jullie er weer waren.

Het is best gek om bij een deel van jullie bericht een goede voorstelling te kunnen maken omdat ik er nu ook zelf geweest ben maar dat bv Puebla en Papantla mij alleen qua naam iets zeggen.

Leuk zijn de foto's trouwens die bij het bericht staan.

Nou lieverds, ik ga maar eens beginnen aan mijn laatste werkdag. Gelukkig valt het tot nu toe allemaal mee, ook de jetlag.

Veel liefs en een dikke kus,
    ook van Dave en Nijn,

Mirjam

• 08 November 2007 - 07:43

Eva:

Leuk! En ook de foto's :) krijgen we een beetje beter beeld van hoe het er daar uitziet. Maak je ook nog een paar filmpjes voor op de site?

Dikke kussen van hier!

Eva

• 08 November 2007 - 08:25

Linnie:

Joepie!!! Foto's! SUPER. Wederom fijne verhalen joh. Wat een schatjes! Geniet daar met volle teugen en we wachten met smart op het volgende verhaal!

KUSSIES

• 08 November 2007 - 08:37

Tassie :

Hee Fleurie!
    Het klinkt allemaal erg mooi en indrukwekkend. Ik hoop dat je nog veel mooie dingen zal zien komende week. Doe je wel voorzichtig? De dijs en ik missen je wel hoor!

Hele dikke kus van ons

• 08 November 2007 - 09:00

Kirstin:

Hey Fleurie! Wat een leuke foto's en wat een verhalen! Ben jaloers, want volgens hebben jullie t echt super naar jullie zin! Top om te zien dat jullie niet voor niks allemaal lekkere taarten hebben gebakken. Enjoy! Kus kirst

• 08 November 2007 - 10:10

Pap:

Na de krant vandaag gelezen te hebben, de computer aangezet en ja hoor weer een bericht. Weer ervaringen rijker! De foto,s zijn ook zeer geslaagd. Wat het weer betreft is het daar aangenamer dan bij ons. Fleur, PSV heeft verloren, jammer,jammer.Geniet maar lekker.
    Groeten vanuit Kwadijk.
    Pap/Poem

• 08 November 2007 - 13:45

Babs:

Ha Fleur en Loes,
    Wat bijzonder om nu op de site al de foto's te kunnen zien. Ik ben weer helemaal terug in beide casa's Hogar en vertel aan iedereen over onze ervaringen. Kan nog wel wat opleveren op termijn, hoop ik. Geniet van El Tahin.
    Dag, Babs

• 08 November 2007 - 22:38

Jan Boegborn:

Hoi Fleur,
    Net terug van een afdelingsuitje (was erg leuk) realiseer ik me eens te meer hoe ver de werelden van daar en hier uit elkaar liggen. Wat hebben wij het hier toch vreselijk rijk. En wat fijn dat jij de kinderen op deze manier ook een stukje rijkdom kunt geven!
    Leuke foto's!

Groetjes,
    Jan

• 09 November 2007 - 09:36

Rachida:

hey fleurie....

zo te lezen is deze reis weer net zo bijzonder als de eerste keer dat je daar was...
    en je bent tegenwoordig een pro in maken van lange en hobbelige busreizen!
    geweldig om te zien dat je kinderen daar ondanks alles wat ze 'niet' hebben helemaal blij kan maken met pepernoten..

Keep up the good work!!!
    veel plezier nog

Kus Ra

• 09 November 2007 - 14:40

Joke Jansen:

eindelijk dan even een berichtje van nummer 30. Een terugval van Danielle verleden week, noodzaakte mij om bij haar te blijven en ja dan heb ik het druk. Tot overmaat van ramp was mijn computer stuk. Nu is hij weer gemaakt, dus even een reactie. Ik heb jullie verslagen gelezen en de foto's bekeken.
    Heel interessant, Loes wat zul jij genieten en je ogen uitkijken. Wat leuk van de koekjes bakken. En wat heerlijk dat het opgehaalde geld zo goed terecht komt. Nou meiden geniet nog maar even, want de tijd vliegt. Het weer hier is naatje. De groeten van de fam. jansen.

• 09 November 2007 - 18:03

Ina:

Mooie foto's ook, zeg! Ik geniet met jullie mee. Veel plezier verder en liefs, Ina

• 10 November 2007 - 18:32

Arthur & Waltraud:

Lieve Loes en Fleur,
    Nog even genieten en dan weer naar huis.Dit was dan toch weer een fantastische reis, die jullie nooit zullen vergeten. Wij wensen jullie een goede vlucht en hopen jullie op Schiphol te ontmoeten. Zou leuk zijn.Aankomsttijd van Marion en Tulika is 12.10 uur - vlucht uit Frankfurt.
    Dikke knuffel, Arthur & Waltraud